Friday December 14th 2018

Praliny czekoladowe – zdrowy sposób na dietę?


Pralinki? Zdrowym sposobem na dietę? Ale jak to? Otóż odpowiedź jest bardzo prosta – nie pomagają nam w chudnięciu bezpośrednio, ale pośrednio wpływają na to, że utrzymujemy się w diecie. Dlaczego warto raz na jakiś czas jeść praliny czekoladowe podczas diety? Na to pytanie odpowiem Wam w tym wpisie.

Praliny czekoladowe są świetnym sposobem na utrzymanie diety

Należy jednak pamiętać o jednym – musimy robić to w odpowiedni sposób. Jeżeli aktywnie ćwiczycie, i staracie się przestrzegać zasad nałożonej na siebie ścisłej diety, to na sto procent wiecie, czym jest tak zwany „cheat day”, czyli rzecz, która u sportowców, kulturystów oraz ogólnie u ludzi dbających o własne zdrowie jest rzeczą bardzo popularną, praktycznie obowiązkową.

Czym jest cheat day – dla osób, które nie wiedzą.

Jeżeli wiecie, czym jest cheat day to śmiało możecie przejść do dalszej części tego wpisu. Jednak jeżeli nie – to warto jest się z tym zapoznać. Otóż cheat day to dzień, który organizuje sobie wiele osób, podczas którego mogą jeść wiele rzeczy, na które podczas diety nie mogą sobie po prostu pozwolić Różne praliny czekoladowe, fast foody, ciasta, torty, kebaby i podobne rzeczy, które normalnie są dla nas tuczące – raz na jakiś czas nam nie zaszkodzą. Cheat day zazwyczaj organizuje się raz na dwa tygodnie, trzy, lub nawet miesiąc – nie częściej.

Wracając do tematu

Pralinki czekoladowe są idealnym przysmakiem na taki cheat day. Mogą one nam pomóc trwać w ścisłej diecie – często mamy ochotę na różne czekoladki, czy też słodycze, jednak potem mamy poczucie winy, że znowu nie przestrzegaliśmy naszej diety. I po to jest cheat day – możemy wtedy jeść co chcemy. Jednak pamiętajcie, nie przesadzajcie, oraz trzymajcie się ustalonych z góry zasad. Czyli – cheat day organizujemy regularnie, nie częściej, ani nie rzadziej, oraz poza tym dniem trzymamy się ściśle diety – czyli wtedy praliny czekoladowe, oraz inne kaloryczne przysmaki i słodkości odpadają

Aktywność fizyczna częścią zdrowego trybu życia

Ruch jest naprawdę ważny

ggggZ tym stwierdzeniem zgodzi się chyba każdy z Was.  Z pewnością pamiętacie czasy edukacji, w którą wplatane były zajęcia wychowania fizycznego, czyli popularny w-f. Kto na nie chodził i jako tako się przykładał, ten zauważył zapewne, jak dużo one dawały. Jeśli po szkole mieliśmy lub jeszcze mamy jakąś styczność ze sportem, pewnie zauważamy, że nasze ciało jest w jako tako dobrej kondycji. Jeśli natomiast omijamy wszelkie sporty, pewnie zauważymy z kolei, że przypieramy na wadze. To jest niestety efekt braku kontaktu naszego ciała z aktywnością fizyczną. Sport jest niezwykle ważny dla człowieka. Powinien być uprawiany regularnie, ponieważ nasze ciało przyzwyczaja się do ruchu. Do spalania kalorii, do rozwijania mięśni…

Regularny sport

Być może jest tak, że Twoi znajomi byliby chętni uprawiać jakiś sport razem z Tobą. Może piłka nożna, siatkówka, czy nawet tenis albo ping pong. Każda z tych dyscyplin to jakiś ruch. A wiadomo, że o wiele przyjemniej uprawia się sport z kimś, z kim możemy porozmawiać, przyjemnie przy tym spędzając czas. Rodzinna jazda na rowerze czy nawet spacery dostarczają wiele pozytywnych dla naszego organizmu bodźców. Jeśli jednak wolimy uprawianie sportu w samotności, pomyślmy o wybraniu się na bieganie, z dala od miejskiego zgiełku, a bliżej zieleni, bliżej natury…

Regularne uprawianie sportu, jak już wspomniałem, przyzwyczaja ciało i organizm do wysiłku fizycznego, który jest niezwykle potrzebny do prawidłowego rozwijania się ciała. Już ponad półgodzinny wysiłek fizyczny powoduje spalanie tłuszczu, który odkładany jest w naszym organizmie.

Może siłownia?

Aby naprawdę myśleć o zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów, powinniśmy wziąć się za siebie. Na tym blogu jest artykuł o odżywianiu się. Zawiera od przydatne informacje, dzięki którym możesz rozpocząć swoją dietę. Dieta powinna być ustalana przez trenera personalnego, ponieważ każdy z nas potrzebuje indywidualnych wskazówek. Cykliczne wykonywanie ćwiczeń i nasze ciało poddawane próbie z pewnością po pewnym okresie czasu uzyska nieco lepszą sylwetkę.

Dobre okulary? Sklep godny polecenia

Prędzej czy później wzrok słabnie

Okulary korekcyjne to rzecz ważna dla naszego wzroku. O ile oczywiście mamy jakąś wadę wzroku. Znacząca większość z nas, prędzej czy później narzeka na gorszy wzrok. Wtedy przychodzi nam wybrać się do okulisty, który przebada nasz wzrok. Prawdopodobnie wykaże nam wadę i skieruje do salonu optycznego, po okulary korekcyjne. Okulary sklep optyczny ma nie za tanie, ale zawsze można na miejscu przymierzyć kilka modeli i zdecydować które chcemy zakupić. Pracownik salonu optycznego powinien wykorzystać swoją wiedzą na to, aby pomóc nam wybrać odpowiedni model. Na pewno zapyta nas tez o to, jakie szkła chcemy. Do wyboru będziemy mieli między innymi zwykłe czy antyrefleksyjnymi. Od nas jedynie (albo aż) zależy wybór oprawek.

 

Wybór oprawek

okulary sklep internetowy bądź salonTa czynność często przyprawia o ból głowy. Mamy przed sobą dziesiątki, albo nawet setki różnych modeli i musimy zdecydować się na jedne. Problem w tym, że będziemy je nosić przez następnych kilkanaście miesięcy – do momentu, aż nie zniszczeją. Wygląd powinniśmy dostosować do wyglądu naszej twarzy. Do twarzy okrągłej, najlepiej pasować będą prostokątne okulary. Zaostrzą one rysy twarzy, przez co optycznie nie będzie sprawiała wrażenia okrągłej. Z kolei do twarzy, która ma bardziej uwydatnione rysy, dobre będą okulary owalne, bądź okrągłe. Te złagodzą rysy, dając lepszy efekt wizualny. Okulary sklep ma w różnych kształtach, różnych markach oraz o różnym przeznaczeniu. Od kultowych okrągłych „lenonek”, do kształtem opływowych, sportowych i ochronnych. Okulary korekcyjne to wybór na długi czas.

 

Okulary sklep online czy salon?

W sklepach internetowych okulary są przedmiotem tańszym, niż ma to miejsce w salonach optycznych. Optycy oferują jednak możliwość przymierzenia i dopasowania okularów. Możemy przeglądać się w lustrze i prosić o pomoc, a to spora zaleta, której nie doświadczymy, kupując online. Dobrym rozwiązaniem będzie połączenie salonu z optykiem. Najpierw upatrzmy sobie dokładnie symbol modelu okularów, a później sprawdźmy, za ile można je kupić w sklepach internetowych, bądź na witrynach optyków. Sklepy www renomowanych optyków są o wiele lepsze, ponieważ oferują oni również oprócz samych oprawek, dobieranie szkieł.

Zdrowe jedzenie to podstawa – kilka WAŻNYCH rad

Śniadanie jak król…

aaa

Panuje w Polsce takie powiedzenie: jedz śniadanie jak król, obiad jak książę, a śniadanie jak żebrak. Albo: śniadanie zjedz sam, obiad z przyjacielem, a kolację oddaj teściowej. Słowa te tyczą się okresów, w jakich powinny być spożywane posiłki w ciągu dnia. Okresów: śniadanie, obiad i kolacja. Nie więcej, nie mniej. Mowa tutaj jedynie o trzech posiłkach w ciągu dnia. Śniadanie powinno być najbardziej obfite z nich wszystkich. Po nocy, kilkugodzinnym śnie, nasz organizm domagał się będzie dostarczenia dużej ilości wartości odżywczych. Śniadanie ma wpływ na cały dzień. Jeśli będzie zbyt skąpe, będziemy wystawiać nasz organizm na wysiłek, który polegał będzie na spalaniu zapasów tłuszczów w mięśniach. Śniadanie powinno wystarczyć do obiadu, spożywanego w godzinach popołudniowych. Obiad powinien być mniej więcej tyle samo obfity co śniadanie.

Panuje przekonanie, że to śniadanie powinno być lekkie, a obiad obfity. Zdania są podzielone i zależą od innych typów diet.

Jedzenie po 18? Prawda czy mit?

Mówi się, że nie powinno się spożywać posiłków po godzinie 18. Jest w tym część prawdy, ponieważ przed snem nie powinno się jeść zbyt dużej ilości posiłków. Po pierwsze dlatego, że nasz sen będzie niezdrowy, a po drugie dlatego, że tłuszcz zawarty w pokarmie nie zdąży nam sie spalić w ciągu nocy, w której aktywność mózgu jest uśpiona. A to własnie mózg jest głównym „pożeraczem” wartości odżywczych. Jednak czy rzeczywiście musimy powiedzieć sobie „dość” po godzinie 18? To jest dość często stosowany sposób, jednak jest on mitem. Nie chodzi o to, by odciąć się od posiłków. Nic z tych rzeczy. Chodzi o to, by na 3-2 godziny przed snem nie spożywać wysokokalorycznych posiłków, słodyczy czy nawet owoców, jeśli są w dużych ilościach.

Zdrowe jedzenie

Pamiętajmy, aby nasza dieta była zdrowa, tzn. wzbogacona o odpowiednią ilość odpowiednich wartości odżywczych. Jedzmy owoce, które dostarczają ogromną ilość witamin. Jedzmy gotowane na parze potrawy – mięsa i warzywa. Unikajmy tych smażonych na tłuszczu i pieczonych – te są najbardziej niezdrowe.

Latest Topics

Praliny czekoladowe – zdrowy sposób na dietę?

Praliny czekoladowe – zdrowy sposób na dietę?

Pralinki? Zdrowym sposobem na dietę? Ale jak to? Otóż odpowiedź jest bardzo prosta – nie pomagają nam w [Read More]

Aktywność fizyczna częścią zdrowego trybu życia

Aktywność fizyczna częścią zdrowego trybu życia

Ruch jest naprawdę ważny Z tym stwierdzeniem zgodzi się chyba każdy z Was.  Z pewnością pamiętacie czasy [Read More]

Dobre okulary? Sklep godny polecenia

Dobre okulary? Sklep godny polecenia

Prędzej czy później wzrok słabnie Okulary korekcyjne to rzecz ważna dla naszego wzroku. O ile oczywiście mamy [Read More]

Zdrowe jedzenie to podstawa – kilka WAŻNYCH rad

Zdrowe jedzenie to podstawa – kilka WAŻNYCH rad

Śniadanie jak król… Panuje w Polsce takie powiedzenie: jedz śniadanie jak król, obiad jak książę, a [Read More]

Popular Topics

Pages

Interesting Sites

    Archives