Friday December 14th 2018

Zdrowe jedzenie to podstawa – kilka WAŻNYCH rad

Śniadanie jak król…

aaa

Panuje w Polsce takie powiedzenie: jedz śniadanie jak król, obiad jak książę, a śniadanie jak żebrak. Albo: śniadanie zjedz sam, obiad z przyjacielem, a kolację oddaj teściowej. Słowa te tyczą się okresów, w jakich powinny być spożywane posiłki w ciągu dnia. Okresów: śniadanie, obiad i kolacja. Nie więcej, nie mniej. Mowa tutaj jedynie o trzech posiłkach w ciągu dnia. Śniadanie powinno być najbardziej obfite z nich wszystkich. Po nocy, kilkugodzinnym śnie, nasz organizm domagał się będzie dostarczenia dużej ilości wartości odżywczych. Śniadanie ma wpływ na cały dzień. Jeśli będzie zbyt skąpe, będziemy wystawiać nasz organizm na wysiłek, który polegał będzie na spalaniu zapasów tłuszczów w mięśniach. Śniadanie powinno wystarczyć do obiadu, spożywanego w godzinach popołudniowych. Obiad powinien być mniej więcej tyle samo obfity co śniadanie.

Panuje przekonanie, że to śniadanie powinno być lekkie, a obiad obfity. Zdania są podzielone i zależą od innych typów diet.

Jedzenie po 18? Prawda czy mit?

Mówi się, że nie powinno się spożywać posiłków po godzinie 18. Jest w tym część prawdy, ponieważ przed snem nie powinno się jeść zbyt dużej ilości posiłków. Po pierwsze dlatego, że nasz sen będzie niezdrowy, a po drugie dlatego, że tłuszcz zawarty w pokarmie nie zdąży nam sie spalić w ciągu nocy, w której aktywność mózgu jest uśpiona. A to własnie mózg jest głównym „pożeraczem” wartości odżywczych. Jednak czy rzeczywiście musimy powiedzieć sobie „dość” po godzinie 18? To jest dość często stosowany sposób, jednak jest on mitem. Nie chodzi o to, by odciąć się od posiłków. Nic z tych rzeczy. Chodzi o to, by na 3-2 godziny przed snem nie spożywać wysokokalorycznych posiłków, słodyczy czy nawet owoców, jeśli są w dużych ilościach.

Zdrowe jedzenie

Pamiętajmy, aby nasza dieta była zdrowa, tzn. wzbogacona o odpowiednią ilość odpowiednich wartości odżywczych. Jedzmy owoce, które dostarczają ogromną ilość witamin. Jedzmy gotowane na parze potrawy – mięsa i warzywa. Unikajmy tych smażonych na tłuszczu i pieczonych – te są najbardziej niezdrowe.

More from category

Praliny czekoladowe – zdrowy sposób na dietę?
Praliny czekoladowe – zdrowy sposób na dietę?

Pralinki? Zdrowym sposobem na dietę? Ale jak to? Otóż odpowiedź jest bardzo prosta – nie pomagają nam w [Read More]

Pages

Interesting Sites

    Archives